Pages

.:: Menyusuri Sebuah Kehidupan~ ::.

↑ Dapatkan informasi helangsenja dengan menekan RSS ini

Save Palestin
Photobucket
..:: Berbahagialah orang yang dapat menjadi tuan untuk dirinya, menjadi pemandu untuk nafsunya dan menjadi kapten untuk bahtera hidupnya-Saidina Ali- ::..

Followers

Tuesday, September 23, 2008

:: Sidang khas 29 September bentuk kerajaan baru ::

[ Tuan Guru Haji Dato' Nik Abdul Aziz Bin Nik Mat ]
[ Dato' Seri Anwar Bin Ibrahim ]
[ Datuk Seri Abdullah Bin Ahmad Badawi - semoga suatu hari nanti dia dapat bertukar imejnya ]

Penasihat DAP, Lim Kit Siang berpendapat satu sidang khas Parlimen perlu diadakan segera bagi melihat pihak mana yang akan memperolehi majoriti dalam parlimen bagi pembentukan kerajaan. Beliau menegaskan perkara tersebut perlu dibawa dalam mesyuarat kabinet yang akan diadakan pada hari ini. “Saya mengesyorkan agar permintaan Anwar supaya diadakan mesyuarat khas Parlimen dibincangkan di Kabinet Rabu ini dan diluluskan agar kita boleh mengadakan sidang khas pada 29 September,” katanya.

Lim mencadangkan sidang itu daiadakan pada 29 September berikutan keengganan Perdana Menteri untuk mengadakan sidang khas itu. Beliau berkata ianya tidak perlu diadakan pada 13 Oktober depan seperti mana yang dimaklumkan oleh Abdullah. “Jika Pakatan mempunyai majoriti, maka saya meminta Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi secara aman dan demokratik menerima Anwar sebagai Perdana Menteri yang baru,”tambahnya. –Malaysia Today

* Nampak gayanya Pakatan Rakyat semakin tidak sabar untuk memerintah negara. Tetapi ingat, kalau gaya dan sifatnya Pakatan Rakyat sama macam UMNO, maka tiada gunanya kalau sibuk-sibuk nak tukar pemerintah kalau belum bersedia untuk memerintah.

No comments: