Pages

.:: Menyusuri Sebuah Kehidupan~ ::.

↑ Dapatkan informasi helangsenja dengan menekan RSS ini

Save Palestin
Photobucket
..:: Berbahagialah orang yang dapat menjadi tuan untuk dirinya, menjadi pemandu untuk nafsunya dan menjadi kapten untuk bahtera hidupnya-Saidina Ali- ::..

Followers

Friday, September 19, 2008

:: Siri 1: Bahang Pilihanraya Kampus ::


Salam Ramadhan kepada semua sahabat-sahabat aktivis Pro Mahasiswa dan juga yang anti-Mahasiswa. Ya, anti-Mahasiswa juga saya sampaikan salam ini. Saya andaikan anti-Mahasiswa ini lebih kepada tali barut atau pengikut setia kepada apa saja yang diarahkan oleh pihak yang berkepentingan, bukan berkepentingan untuk agama, tetapi berkepentingan untuk kesenangan perut merut mereka dan duit mereka sahaja. Tidak memikirkan kepentingan agama dari segala-galanya.

Pilihanraya kampus
Bahang pilihanraya kampus kian terasa di mana-mana di kampus besar di Malaysia.

Universiti Malaya, KL
Di UM KL, khabarnya kempen sudah mula dirasai di kolej-kolej atau di kuliah-kuliah sekitar sebulan yang lalu. Dalam 3 minggu yang lepas, saya bertandang ke rumah sahabat saya di UM, dan dia mula bercerita tentang kedua-dua belah pihak mula mengangkat senjata masing-masing. Di pihak aspirasi dikhabarkan sudah mula memberi isyarat dengan risalah mereka bahawa mereka sudah bersedia dengan tentera-tentera mereka.

Di pihak pro mahasiswa juga mula mengorat langkah bahawa kejayaan Pakatan Rakyat di Malaysia dalam pilihanraya yang lepas sebenarnya memberi gambaran awal bahawa minda mahasiswa juga telah berubah dan mungkin akan memberikan satu kejutan yang tidak diduga oleh pihak aspirasi dalam pilihanraya kampus yang akan datang. Semua ini ketentuan Allah...

(Tunggu tulisan seterusnya...)

No comments: