Pages

.:: Menyusuri Sebuah Kehidupan~ ::.

↑ Dapatkan informasi helangsenja dengan menekan RSS ini

Save Palestin
Photobucket
..:: Berbahagialah orang yang dapat menjadi tuan untuk dirinya, menjadi pemandu untuk nafsunya dan menjadi kapten untuk bahtera hidupnya-Saidina Ali- ::..

Followers

Friday, October 10, 2008

:: Pro Mahasiswa anarki?? ::

Anarki?? Di dalam kamus Dewan DBP, anarki bermaksud

1. keadaan tidak ada atau tidak berasaskan undang-undang (ketertiban umum atau pemerintahan yg teratur): kalau orang tidak patuh lagi akan undang-undang, timbullah ~;
2. kekacauan atau porak-peranda (dlm negeri dll).


Apa yang saya nak sentuh di sini adalah anarki yang bermaksud no. 1. Perbuatan yang tidak berasaskan unduang-undang. Apa yang saya begitu kecewa semasa demontrasi mahasiswa pada 10/10/2008 baru-baru ini adalah bilamana ada yang sanggup menconteng perkataan "Bila PRK??" di lantai dihadapan KPT. Ini menyebabkan orang lain susah-susah tolong bersihkan. Contengan tu bukan dengan kapur, tapi dengan cat.


Kita pergi bukan nak buat kacau pun, tapi ntah la, nak kata SB pun yang buat susah gak, sebab mahasiswa buat crowded di kawasan yang ada tulisan "Bila PRK??". Hmm, kita pergi dengan matlamat yang jelas, bukan untuk buat perkara yang bukan-bukan. Bagi saya kita hendaklah menunjukkan akhlak yang berbaik di hadapan KPT. Bukan tunjuk perasaan yang sedemikian.

Saya berharap semua mahasiswa jangan bertindak melulu. Walaupun marah macam mana pun, kita perlu tunjuk akhlak yang terpuji untuk mendesak KPT, tapi apa yang terjadi sangat-sangat mengecewakan. Semoga siri-siri demontrasi selepas ini tidak berlaku lagi perkara sebegini. Nanti tak pasal-pasal masuk ISA plak.. Belum sempat nak PRK, dah ada pelajar yang ditahan. Macam mati katak.

[ Contengan di atas lantai di lobi KPT ]

No comments: