Pages

.:: Menyusuri Sebuah Kehidupan~ ::.

↑ Dapatkan informasi helangsenja dengan menekan RSS ini

Save Palestin
Photobucket
..:: Berbahagialah orang yang dapat menjadi tuan untuk dirinya, menjadi pemandu untuk nafsunya dan menjadi kapten untuk bahtera hidupnya-Saidina Ali- ::..

Followers

Monday, October 20, 2008

:: Message dari SAHABAT-SAHABAT ::

Kata orang, sahabat yang sebenar adalah sahabat yang sentiasa bersama ketika dalam kesenangan dan dalam kesusahan. Iyer, betul kata-kata itu, untuk melihat siapa sahabat kita yang sebenar, kadang-kadang ujian datang tanpa pengetahuan kita, bila ujian itu sudah pergi, baru kita sedar, bahawa, kita sedang diuji tentang kebenaran seorang sahabat.



Rasulullah bersabda,‘‘Tali iman yang paling kuat adalah saling berkasih-sayang kerana Allah, memusuhi kerana Allah, mencintai kerana Allah dan membenci kerana Allah” (riwayat Imam at-thabrani, hadis sahih)

Terima kasih sekali lagi pada sahabat-sahabat ana yang sentiasa bersama dalam susah dan senang. Di sini ana abadikan beberapa msg sahabat-sahabat sebagai kenangan ana. Kalau ada ana tak reply tu, ana mintak maaf la yer. Semoga Allah merahmati antum semua...:)

Antara msg-msg SAHABAT ana:
    1. "slm. duwe, nta xcdent?mintak maaf la ana xtau.ble?skrg da chat ke?"

    2. "Innalillahiwainnailaihiraji'un, syafakallah..cm nasht dr y pakar..jgn lupe p berurut pas xcdent..tkt pjung muda cepat hlg nanti..ingat ksan jangka pnjang..wassalam"

    3. "salam..hope duan cpt smbuh. jgn lupa makan ubat tau. Aja-aja fighting!..:) "

    4. "Adik beradik s4 sume doakan kesembuhan nta. sm2 beringat, ujian adalah nikmat dariNYA dan kafarah dosa2 untuk sesiapa yg di uji"

    5. "Salam. Ujian yang hebat utk org yg hebat. Moga cepat smbuh. syafakallah:) "

    6. "salam. ana dengar nta xcdent. berehat byk2 yer, syafakallah. Allah syg 2, sbb 2 bg ujian lagu ni..cpt smbuh yer..insyaAllah.."

    7. "org ke rumate?(^_^).dpa duk citer.papepun leklok la yer "

    8. "moga cpat smbuh. kami amat memahami shbt xcdent..:) "

    9. "salam. syafakalla..rehat byk2. moga cepat smbuh..lepas ni hati2 sket na"

    10. "slm.takziah atah gapo hok berlaku. Allah sdg menguji kesabaran dan keimanan nta.. seguris luka d jln Allah kn menjadi saksi pengorbanan. mmglah bukan sng nak hadapi sume ni, tp kto kna ingat ujian 2 pahit kerana syurga tu manis. sbr yer. kami shabat2 sentiasa mendoakan nta =)"

    11. "takdop gapo2 lah.rehat2.ore sakit tak leh tido lambat2..heheh"

    12. "assalamualaikum..sakit kena jahit? sori2..saje je gurau..ana doakan nta cepat smbuh. k syafakallah.."

    13. slm. sahabat, syafakallah..kdg2 kita berdoa utk kuat tp byk dugaan dtg, kdg2 kte minta ketenangan, tp masalah pula yg dtg, kdg2 kita minta kebahgiaan tp huru hara pulak jadinya, dugaan menjadikan mental kita kuat, masalah menjadikan kite berfikir, huru hara menjadikan kita tabah, hebatnya Allah, sumenya ada hikmah. ada hadith, telah berkata jibrail,"wahai TUHAN, Engkau sampaikanlah hajat hambaMU, maka Allah jwb " Biarkanlah hambaku itu, krn aku mencintai suaranya(berdoa)..semoga luka cepat baik."

    14. " slm.dok mano? kawe ingat nak ziarah demo. semoga tabah dan sabar."

    15. "Ridhuan,nta ape kbr? Dgr citer xcdent? "

Rasulullah turut bersabda, “ Doa seorang Muslim untuk saudaranya di belakang (tanpa pengertahuannya) adalah mustajab, di kepalanya ada malaikat, setiap kali dia mendoakan kebaikan untuk saudaranya lantas malaikat itu berkata, “Amin. Begitu juga untukmu” (Muslim)

Rasulullah bersabda, ‘‘Barangsiapa yang menghilangkan kesulitan dari saudara mukminnya , maka Allah akan menghilangkan kesulitan darinya pada hari kiamat . Dan barangsiapa yang memudahkan orang sedang dalam kesulitan , maka Allah akan memudahkannya di dunia dan di akhirat”(Muslim)

"Teman yang Soleh.. Malunya mengatasi perawan, Beraninya mengatasi Pahlawan,Cintanya bukan pada Gambaran, Rindunya bukan pada pertemuan, tapi pada hatinya tersirat Taqwa dan Keimanan"

Pesan Imam AlGahzali:"Yg dekat itu MATI,Yg jauh itu MASA,Yg besar itu NAFSU,Yg berat itu AMANAH,Yg ringan itu SOLAT,Yg tajam itu LIDAH…"oleh itu RENUNGILAH

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi
dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa
keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang
tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia,
batinnya kepada Allah" "Ketenangan dan kebahagiaan
adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam
lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap
berhati teguh, di kala insan lain mengalami
kegoncangan… (Syed Qutb)"

1 comment:

izza said...

Semoga sihat selalu...ramai peminat die..hehe..sekadar gurauan..teruskan perjuangan anda..