Pages

.:: Menyusuri Sebuah Kehidupan~ ::.

↑ Dapatkan informasi helangsenja dengan menekan RSS ini

Save Palestin
Photobucket
..:: Berbahagialah orang yang dapat menjadi tuan untuk dirinya, menjadi pemandu untuk nafsunya dan menjadi kapten untuk bahtera hidupnya-Saidina Ali- ::..

Followers

Monday, March 02, 2009

Sejuta Harapan - Da'i Nada

Hari ini saya ingin berkongsi satu lagu dari kumpulan Indonesia. Lagu yang cukup menarik. Ini versi yang Bahasa Melayu. Nanti saya akan berkongsi versi Bahasa Arab pula. Lagu ni cukup popular di kalangan pelajar Melayu di Mesir memandangkan ahli kumpulan ini adalah pelajar Mesir dan telah menempa nama dalam corang-corong radio di Mesir. Hebatkan. Tapi di Malaysia hanya radio Nasyidfm.net jer boleh dengar. Nak dengar radio nasyidfm boleh klik kat sini.

Berkenaan lagu ni, ada satu hadis dari
Abu Hurairah r.a katanya: Aku mendengar Rasulullah s.a.w bersabda: Allah s.w.t menjadikan rahmat sebanyak seratus bahagian. Dia menahan di sisi-Nya sebanyak sembilan puluh sembilan dan diturunkan ke bumi hanya satu bahagian. Dari satu bahagian inilah seluruh makhluk saling kasih mengasihi antara satu sama lain sehinggakan binatang mengangkat kaki dari anaknya takut terpijak atau menyakiti anaknya. (Hadis Sahih Muslim No. 4942) dan mutiara kata yang berbunyi "Esok pasti ada tetapi esok belum pasti untuk kita. Beringat-ingatlah untuk menghadapi esok yang pastikan mendatang". Mudah-mudahan mendapat manfaat hendaknya.

Sesiapa peminat nasyid kat sini, boleh la download lagu ni. Tak minat, boleh la bagi komen kenapa tak minat dan tak yah la downloadkan. Hehehe. Ok la. Wassalam.



Sejuta Harapan - Da'i Nada


Sejuta harapan yang aku sandarkan
Seberkas cahayaMu untuk terangi jalanku

Tanpa rahmat ampunMu
Tanpa kasih sayangMu
Hampa terasa hidupku

Ku ingin bersamaMu
Dekat selalu denganMu
Bahagia bersamaMu

Ya Allah
Terangilah gelap hitam hatiku
Sucikanlah hati ikhlas untukMu
Terangilah gelap hitam jalanku
Sucikanlah hati ikhlas untukMu






"Setiap mata yang tertutup belum bererti ia tidur.
Setiap mata terbuka belum bererti ia melihat"
||helangsenja@yahoo.com||

No comments: