Pages

.:: Menyusuri Sebuah Kehidupan~ ::.

↑ Dapatkan informasi helangsenja dengan menekan RSS ini

Save Palestin
Photobucket
..:: Berbahagialah orang yang dapat menjadi tuan untuk dirinya, menjadi pemandu untuk nafsunya dan menjadi kapten untuk bahtera hidupnya-Saidina Ali- ::..

Followers

Sunday, April 05, 2009

Najib sepatutnya memperkenalkan konsep "Malaysia Bersih"

Dato' Seri Mohd Najib Tun Razak sepatutnya memperkenalkan konsep “Malaysia Bersih” terlebih dahulu sebelum pergi kepada “Satu Malaysia”. Ini berikutan perlantikan Najib sebagai PM ke-6 terdapat pelbagai kontrovesi yang belum terjawab dengan jelas dan meyakinkan. Sama ada beliau melakukannya atau tidak, itu urusan Najib dengan Allah sahaja yang tahu segala-galanya. Beliau perlu membersihkan namanya yang kini tidak lagi disegani kawan dan lawan dan ramai pihak masih meragui kepimpinan PM ke-6 ini.

Antara kontrovesi yang berkaitan dengan Dato’ Seri Mohd Najib adalah:

1) Kontrovesinya berkaitan kes berprofil tinggi iaitu, kes model Altantuya Shariibuu yang dibunuh dengan kejam dan berita terbaru dari sebuah akhbar Liberation yang berpangkalan di Perancis mendakwa Najib pernah bertemu mangsa bunuh Altantuya Shaariibuu di sebuah kelab di Paris pada 2005 bersama Abdul Razak Abdullah Baginda.

2) Kontrovesi Najib dalam pemilihan agung UMNO yang dikatakan antara pemilihan agung UMNO yang paling banyak terbongkar mengenai rasuah dan masih ramai lagi yang terlepas dari pengetahuan disiplin parti UMNO.

3) Najib dikatakan terlibat dalam merasuah ahli politik dari PR supaya melompat parti seperti yang berlaku di Perak dan Kedah.

4) Najib juga terlibat dalam beberapa insiden harta negara seperti isu kontrak pembelian kapal selam Scorpene, jet sukhoi dan sewaktu menjadi menteri pertahanan, didakwa mengendalikan usaha mendapatkan helikopter Eurocopter Cougar EC 275 dalam keadaan meragukan.

5) Mungkin yang terakhir setakat ini berkaitan isteri Najib, Datin Seri Rosmah Mansor yang dikatakan antara tulang belakang yang kuat terhadap beberapa keputusan yang dibuat oleh Najib. Rosmah juga dikatakan terlalu “boros berbelanja”, bahkan ada yang menyamakan beliau dengan bekas Presiden Filipina Imelda Marcos dan terdapat beberapa insiden seperti belian jam-jam tangan jutaan ringgit kepada isteri-isteri pembesar negara. Mungkin ada rahsia yang tersirat.

Konsep “One Malaysian” sangat baik, tetapi adakah Najib ikhlas untuk membawa konsep ini secara menyeluruh atau konsep itu sebenarnya adalah agenda politik UMNO untuk menyatukan balik pengundi-pengundi Cina dan India kepada UMNO? Hanya Najib dan Allah sahaja mengetahui apakah perancangan politiknya untuk Malaysia akan datang. Sama-sama kita doakan Malaysia terus aman dan makmur.-helangsenja

1 comment:

jr said...

camna nak malaysia bersih kalau pm nye tidak.....+P