Pages

.:: Menyusuri Sebuah Kehidupan~ ::.

↑ Dapatkan informasi helangsenja dengan menekan RSS ini

Save Palestin
Photobucket
..:: Berbahagialah orang yang dapat menjadi tuan untuk dirinya, menjadi pemandu untuk nafsunya dan menjadi kapten untuk bahtera hidupnya-Saidina Ali- ::..

Followers

Thursday, February 26, 2009

Ma'ruf Club: Akan sentiasa jadi yang terbaik

Mungkin masih ramai tidak begitu mengenali Kelab Ma'ruf atau sinonimnya di kalangan pelajar UIA dengan Ma'ruf Club. Mungkin ramai yang tidak tahu Ma'ruf Club ini adalah seangkatan dengan PMI di kampus-kampus lain dan pada kali ini Maruf Club cuba "re-energizing" pengaruhnya dalam agenda dakwah Islamiyah ke seluruh pelusuk tanah air.

Dengan membawa tema baru pada tahun ini, "INSPIRING DA'WAH, LEADING THE UMMAH" dengan membawa maksud, "MENGUNGGULI DAKWAH, MEMIMPIN UMMAH" telah memberikan harapan baru kepada generasi yang bakal menjadi kepimpinan negara pada masa hadapan.

Lebaran baru ini diharap supaya dapat membuka ruang-ruang yang boleh Ma'ruf Club mengisi dalam konteks siasatud dakwah.

Harapan kepimpinan pada kali ini juga mengharapkan institusi tarbiyah dapat diperkemaskinikan semula setanding perjalanan Ma'ruf Club menuju masa hadapan.

Berbekalkan nama Ma'ruf Club yang telah sekian lama dikenali oleh mahasiswa UIA khususnya akan cuba mengorak langkah dengan memberikan program-program yang berguna dan bermanfaat selaras dengan matlamat kerajaan yang ingin melihat mahasiswa minda kelas pertama.

Inilah yang kami cuba tonjolkan dengan program-program bermentaliti pemimpin negara, seperti yang terbaru, Forum Intelektual Isu Semasa yang mengupas mengenai isu-isu negara yang berlaku sekarang.

Yang pasti, Ma'ruf Club akan sentiasa melakukan yang terbaik dan terus bersama-sama mahasiswa dalam mendepani cabaran pada masa hadapan.

"Sesungguhnya Allah telah membeli dari orang-orang mukmin diri dan harta mereka dengan memberikan syurga untuk mereka. Mereka berperang pada jalan Allah; lalu mereka membunuh atau terbunuh. (Itu telah menjadi) janji yang benar dari Allah di dalam Taurat, Injil dan Al Quran. Dan siapakah yang lebih menepati janjinya (selain) daripada Allah? Maka bergembiralah dengan jual beli yang telah kamu lakukan itu,
dan itulah kemenangan yang besar”.

(at-Taubah:111)

Intipati ayat di atas mengajak kita terus mengimani bahawa sunnah berjuang itu menuntut kepada pengorbanan dan keberanian. Marilah kita sama-sama mengisi kemenangan kerana itulah tanggungjawab kita.

Kita sebenarnya telah dipilih oleh Allah untuk berada di jalan ‘susah’ ini. Tawaran Allah untuk membalas kesusahan kita dengan syurga tidak dapat ditandingi dengan mana-mana tawaran mega duniawi yang lain. Sesungguhnya tidak ada jual beli yang paling menguntungkan melainkan jual beli dengan Allah. Keuntungannya mengatasi segala impian duniawi. Sudah tentu, peluang ini tidak seharusnya dilepaskan dengan begitu sahaja.

Kita tidak punya apa-apa untuk diberikan kepada perjuangan ini. Yang ada pada kita hanyalah masa, wang, tenaga, darah dan air mata. Saya mengajak diri saya dan para mujahid dan mujahidah, we unite For Islam sekalian untuk melaksanakan baiah kita kepada perjuangan Islam. Marilah bekerja sehabis kudrat bersama untuk merealisasikan impian kita “Mengungguli Dakwah, Memimpin Ummah”.

ISLAM SENTIASA BERSAMA KITA. TAKBIR!

Ma'ruf Club akan sentiasa dihati kita dan masyarakat UIA.

~ Discover the Beauty of Islam ~
* INSPIRING DA'WAH, LEADING THE UMMAH *

4 comments:

Hasbi said...

ye kite kena berdakwah. Kalo tgk, mcmana produk Israel bole pengaruh kte? cuba fikirkan..smua produk die jd top2 skg..mereka xde boikot produk kte tp pgaruh die sgt kuat shinggakan smua org beli produk israel..

kdg2 seolah2 mcm tpksa mmbeli produknya ngn alasan xde jual kt tmpat lain. Padahal byk..

skg ni, ape yg kte nmpk, sbnanye diorg mnang dr segi promotion. promotion diorg byk dr segi media. TV, radio, newspaper sume die dh conquer dgn prmote produk2 tu. smpai kte trase mcm kne enjoy jgk dgn barang2 tu..

jd kwn2, kte kne dakwah melalui MEDIA!! =)

Unknown said...

insyaAllah..ko mmg terbaik hasbi..

Anonymous said...

kalau guna media cara yg terbaik, insyaALLAH.. berkatnya akan ada dan mudah utk org menerimanyr..yg ontg ikhlaskan diri dlm berdakwah.. :)

Unknown said...

tapi ramai org salah guna media utk kepentingan sendiri..mcmner plak tue?? huhu..