Pages

.:: Menyusuri Sebuah Kehidupan~ ::.

↑ Dapatkan informasi helangsenja dengan menekan RSS ini

Save Palestin
Photobucket
..:: Berbahagialah orang yang dapat menjadi tuan untuk dirinya, menjadi pemandu untuk nafsunya dan menjadi kapten untuk bahtera hidupnya-Saidina Ali- ::..

Followers

Thursday, October 15, 2009

Mutiara Hati

Mutiara Hati

Hatiku mati
Bagai hilang pedoman diri

Ya Allah, kurniakan aku sekeping hati yang suci
Jauh dari noda dan derita
Jauh dari hitam dan sengsara

Ya Allah, aku dambakan sekeping hati yang ikhlas
Yang mudah menerima kebaikan
Sedar dalam membuat kesilapan

Ya Allah, kenapa hatiku susah untuk khusyuk kepadaMU
Kenapa ia bagaikan batu keras yang susah untuk dilunturkan

Ya Allah, jangan KAU tinggalkan aku dalam hati yang kelam dan suram
Mencari erti sebuah kehidupan
Jangan KAU biarkan aku keseorangan
Dalam hati yang penuh kegelapan

Ya Allah, kenapa hatiku susah untuk tersentuh dengan ayat-ayat suciMU
Kenapa hatiku tak terlentur dengan kisah-kisah para NabiMU

Ya Allah, jangan kau biarkan hatiku terus mati dalam meniti usia
Aku semakin tua, namun hatiku ini bagaikan muda sepanjang masa

Ya Allah, Ya Allah, Ya Allah,
Aku seperti gila memikirkan hatiku yang kosong tanpaMU Ya Allah
Ubatilah hatiku ini sebelum terlambat

Terimalah taubat hati yang ingin kembali kepadaMU Ya Allah
Hanya ENGKAU yang mampu memberi hidayah dan
ketenangan dalam hati-hati orang beriman
Kurniakanlah aku hati umpama mutiara di dasar lautan
Semoga aku bakal tenteram dengan hati yang penuh sinar dan kilauan iman.


11.00 mlm
15 Oktober 2009
UIAM, Gombak





No comments: