Pages

.:: Menyusuri Sebuah Kehidupan~ ::.

↑ Dapatkan informasi helangsenja dengan menekan RSS ini

Save Palestin
Photobucket
..:: Berbahagialah orang yang dapat menjadi tuan untuk dirinya, menjadi pemandu untuk nafsunya dan menjadi kapten untuk bahtera hidupnya-Saidina Ali- ::..

Followers

Monday, October 12, 2009

Bagan Pinang bukan ukuran PAS, tetapi DUN di Perak

Keputusan di Bagan Pinang akhirnya terjawab juga. Biarpun PAS mengalami kekalahan teruk, namun bukan kemenangan matlamat PAS. Tetapi, pemahaman orang awam kepada PAS.

Saya cukup tertarik untuk menulis artikel ini apabila melihat UMNO terus angkuh selepas kemenangan bekas "perasuah", Tan Sri Isa Abd. Samad. Media prima milik mereka terus bersungguh-sungguh menyatakan kemenangan adalah milik rakyat. Media mereka mengulas bagaikan kemenangan besar pilihanraya umum. Adakah mereka lupa Perak juga milik rakyat? Namun, Perak terus di aniaya. Rakyat jadi derita. Negeri jadi huru hara.

Bagan Pinang adalah milik UMNO, jadi tidak hairanlah kalau ia menjadi kemenangan bagi UMNO kembali. DUN di Perak akan sentiasa menang dengan usaha dan harapan PR dan di sinilah sebenarnya tempatnya untuk UMNO mengukur sejauh mana sebenarnya UMNO masih releven di hati rakyat dan masyarakat. Bukan di Bagan Pinang.

Kalau UMNO inginkan kemenangan sebenar, bubarkan DUN di Perak. Adakan pilihanraya semula. Buktikan UMNO masih releven di sana. Bukan kayu ukurnya di Bagan Pinang.

Keputusan ini ada hikmah yang mungkin tidak kita sedari. Sebagai mukmin yang sejati kita tentu tahu apa yang dikatakan "Istidraj" . Allah telah mengaturkan semuanya. Kejatuhan BN semakin hampir kerana kemenangan besar yang mereka perolehi menjadikan mereka terus angkuh dan sombong dan ALLAH akan tambahkan lagi keangkuhan dan kesombongan mereka itu tanpa mereka sedari yang akhirnya akan mengejutkan mereka dengan malapetaka yang lebih dasyat lagi.

Bagi mujahid dan mujahidah yang telah berjuang dengan penuh keikhlasan, teruskan usaha murni kita untuk kemenangan Islam. InsyaAllah kemenangan sejati akan tetap kita perolehi. Bila dan bagaimana, hanya Allah yang mengetahui segalanya. Kita sebagai makhluk yang bernyawa perlulah sentiasa berusaha dan terus berusaha. Walau apapun cara kita, Islam adalah matlamat kita bersama. InsyaAllah.


"Setiap mata yang tertutup belum bererti ia tidur. Setiap mata terbuka belum bererti ia melihat"

||helangsenja@yahoo.com||

No comments: