Pages

.:: Menyusuri Sebuah Kehidupan~ ::.

↑ Dapatkan informasi helangsenja dengan menekan RSS ini

Save Palestin
Photobucket
..:: Berbahagialah orang yang dapat menjadi tuan untuk dirinya, menjadi pemandu untuk nafsunya dan menjadi kapten untuk bahtera hidupnya-Saidina Ali- ::..

Followers

Friday, January 23, 2009

Pro-Mahasiswa ungguli PRK UIAM

GOMBAK - Barisan Pro-Mahasiswa berjaya mengungguli pemilihan Majlis Perwakilan Pelajar (MPP) Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIAM) bagi sesi 2008/2009 apabila menguasai 17 daripada 27 kerusi yang dipertandingkan semalam.

SEBAHAGIAN MPP bersorak gembira setelah diumumkan
sebagai pemenang PRK UIAM sesi 2008/2009 semalam.



Pada pemilihan itu, barisan Pro-Aspirasi hanya berjaya memenangi satu kerusi manakala calon bebas menenangi sembilan kerusi.

Sementara itu, pembuangan undi untuk dua kerusi lagi iaitu bagi Kulliyah Sains Bersekutu di Kampus Kuantan ditangguhkan pada 29 Januari ini ekoran mendapat bantahan daripada Pro-Mahasiswa.

Jurucakap Pro-Mahasiswa, Ahmad Nor Muslim berkata, keputusan semalam mengekalkan rekod bersih Pro-Mahasiswa memenangi jumlah kerusi majoriti dalam barisan MPP UIAM sejak 10 tahun lalu.

"Kami akan terus mengambil pendekatan rasional iaitu bertoleransi dan bersifat kritikal untuk terus bersama-sama memajukan UIAM,'' katanya ketika ditemui pada sesi pengumuman keputusan pilihan raya kampus UIAM yang disempurnakan oleh Timbalan Rektor Bahagian Hal Ehwal Pelajar dan Alumni UIAM, Datuk Hamidon Abdul Hamid semalam.- Kosmo!

No comments: