Pages

.:: Menyusuri Sebuah Kehidupan~ ::.

↑ Dapatkan informasi helangsenja dengan menekan RSS ini

Save Palestin
Photobucket
..:: Berbahagialah orang yang dapat menjadi tuan untuk dirinya, menjadi pemandu untuk nafsunya dan menjadi kapten untuk bahtera hidupnya-Saidina Ali- ::..

Followers

Friday, May 01, 2009

Ma'ruf Club serah Memorendum kepada Kabinet Negara

Salam,

Sekali lagi Maruf Club melakar sejarah untuk tahun ini apabila pada 30/4/2009 beberapa ahli MC bersama-sama dengan delegasi persatuan mahasiswa yang lain menyerahkan memorandum bantahan berikutan tindakan kabinet menetapkan agama asal anak mengikut agama asal ibu dan bapa semasa mereka berkahwin di Putrajaya.

Walaupun saya tiada, sebab tak sempat pergi dek tersilap tempat, rugi ar..klu tak bleh masuk Malaysiakini. hehe. Sib baik tak pi, sebab niat tak ikhlas dah. huhu. Klik baca lagi untuk melihat video.

Ma'ruf Club yang di wakili oleh Presiden,Saudara Mohd Faridzul ,Timbalan Presiden 2, Saudari Nurul Syuhada Shuib, Exco Perhubungan & Protokol, Saudara Mohd Hafrez Affiq dan tiga lagi ahli Ma'ruf Club turun untuk menyerahkan memorandum tersebut kepada Perdana Menteri, Dato’ Sri Mohd. Najib bin Tun Haji Abdul Razak.

Bersama-sama Ma'ruf Club ialah Persatuan Mahasiswa Islam Universiti Malaya (MPIUM), Persatuan Mahasiswa Islam Universiti Putra Malaysia (PMIUPM), Ikatan Studi Islam Universiti Kebangsaan Malaysia (ISIUKM), Majlis Perwakilan Pelajar Universiti Islam Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (MPPUIAM), Majlis Perwakilan Mahasiswa Universiti Malaya (MPMUM), Majlis Perwakilan Mahasiswa Nasional (MPMN), Gabungan Mahasiswa Islam Se-Malaysia (GAMIS) dan Solidariti Mahasiswa Malaysia (SMM).

Mahasiswa harus bertindak aktif dalam mendepani pelbagai isu semasa supaya mahasiswa dilihat "check and balance" pada kerajaan. Jadi, kerajaan harus juga bertindak proaktif diatas memorendem yang dihantar.


* Dipetik dari www.marufclub.blogspot.com

"Setiap mata yang tertutup belum bererti ia tidur. Setiap mata terbuka belum bererti ia melihat"
||helangsenja@yahoo.com||

No comments: